joi, 5 februarie 2009

Vin desert

O incantare, in general pentru fete. Un vin din struguri de soi rosu. Cel pe care l-am ales eu si pe care l-am degustat este Feteasca Neagra, Beciul Domnesc productie Cotesti 2002, demidulce. Are 11.5 % alcool si prin urmare este un vin mai usor.

Nu sunt un pasionat al vinurilor dulci, dar exista cateva productii care m-au impresionat, dupa cum am sa povestec intr-un post viitor si despre alte doua vinuri - acestea din urma soiuri albe.

Producatorul recomanda acest vin pentru a insoti mancaruri cu sosuri dulci sau in general la sfarsitul mesei ca vin desert. Eu am savurat acest vin, la sfarsitul mesei, alaturi de o prajitura negresa cu nuci si ciocolata din plin. Dupa o masa putin picanta servita cu un vin rosu aprins, condimentat si tare, acest desert s-a potrivit de minune. Nu recomand mai mult de un pahar din acest vin - mai ales celor care nu le place vinul dulce.

Vinul are o culoare rosu caramiziu, inchisa, opaca, parca putin tulbure. Privit in lumina prin pahar, nu strabate nici o raza. Prin agitare, se intinde pe peretii paharului si se vede mai clar culoarea caramizie - si se mai observa ca este un vin licoros, care se prelinge greu inapoi in pahar. Impresia olfactiva este foarte placuta - aduce a prune uscate - un miros dulce care tradeaza de la inceput caracterul vinului. Este o incantare.



Producatorii si expertii recomanda acest vin pentru invechire si pot sa spun ca acest vin din 2002 are un gust placut, acum dupa 6-7 ani.



Feteasca neagra, este un soi de struguri autohton si in general acesti struguri se vinifica in vinuri seci. Pe piata exista o intreaga selectie de vinuri Feteasca Neagra seci - asadar daca doriti acest vin desert, trebuie sa-l cautati cu atentie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu